تولید ۳۴۰ هزارتنی صنعت نسوز در سال

دبیرانجمن صنعت نسوز از تولید سالانه 340هزارتن ماده نسوز در کشور خبر داد.

به گزارش مس پرس، علی حسین زاویه با بیان اینکه هرکجا با حرارت و تولید انرژی ارتباط داشته باشد، صنعت نسوز در آنجا حضور جدی دارد گفت: صنعت نسوز یکی از مهمترین عوامل برای کنترل حرارت و استفاده از انرژی حرارتی است.

زاویه با اشاره به تولید 340 هزارتنی صنعت نسوز در سال گفت: 85 درصد این تولیدات در دو صنعت سیمان و فولاد کشوربه مصرف می رسد.

دبیرانجمن صنعت نسوز تصریح کرد: صنایع مس، نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی دیگر استفاده کنندگان از تولیدات صنعت نسوز هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون صنعت نسوز کشور رکورد های بسیار خوبی کسب کرده است، تاکید کرد: این تولیدات با بهترین نوع خارجی رقابت می کند.

زاویه گفت: 60 شرکت ایرانی و خارجی در دومین همایش و نمایشگاه صنعت نسوز حضور دارند که 80 درصد شرکت کنندگان ایرانی هستند و تمام شرکت کنندگان خارجی نیز در این همایش دراین صنعت صاحب نام هستند.

وی از کشورهای آلمان، اتریش، برزیل، چین، هند، ترکیه، فرانسه، ژاپن و... را از کشورهای خارجی حاضر در این نمایشگاه نام برد.

به گفته دبیر انجمن صنعت نسوز ایران، در این همایش و نمایشگاه سه کارگاه آموزشی نیز قرار است برگزار شود.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 6 هزارمیلیارد ریالی در این صنعت تاکید کرد: سه کشور ایران، ترکیه و هند در این صنعت و در منطقه نقش اساسی دارند.
زاویه با اشاره به مصرف 70 درصد تولیدات صنعت نسوز کشور در صنایع فولاد گفت: عمده تولید کنندگان صنعت نسوز بر اساس جغرافیای مصرف توزیع شده اند که شامل اصفهان، یزد، گناباد هستند.

گفتنی است که دومین همایش و نمایشگاه صنعت دیر گداز ایران طی روز های 28 لغایت 30 اردیبهشت ماه جاری در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.