استعفای عضو هیات مدیره معدن خاک نسوز آباده بخاطر شریک نشدن در امری ناصواب!

عضو سابق هیات رئیسه معدن خاک نسوز که در نکات تامل برانگیزی شرط ماندنش را همرنگ شدن با جماعت ذکر می کند و از عدم توانایی خود در احقاق حق مردم می گوید و اینکه نمی خواهد در امری ناصواب شریک باشد.

     به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از آباده نما شرکت تهیه و توزیع خاک نسوز استقلال آباده، بزرگترین معدن رو باز خاک نسوز خاورمیانه، از ابتدای انتخاب هیات مدیره فعلی در 16 ماه گذشته با فراز و فرودهای متعددی روبرو بوده است.شهرداری آباده با دارا بودن 72 درصد از سهام این شرکت، از نظر قانون تجارت به دلیل داشتن عمده سهام، رئیس هیات مدیره این شرکت معدنی است.اختلافات نیز از آنجایی آغاز می شود که شهردار آباده برای اتخاذ تصمیمات اکثرا باید نظرات و تصمیمات 9 عضو شورای شهر را تامین کند و شورای شهر به رغم وظیفه ذاتیش، بیشتر به هیات مدیره معدن شباهت پیدا کرده است! این روند باعث بوجود آمدن حواشی متعدی برای این بنگاه بزرگ اقتصادی شده و تا آنجا به پیش رفته که برای حل برخی اختلافات حتی کار به دفتر امام جمعه و فرماندار آباده نیز کشیده شده است.

     اختلاف نظرها بین اعضای شورای شهر آباده بر سر مدیریت معدن خاک نسوز استقلال، چنان عمیق شده که چندیست مردم کوچه و بازار لقب تیم 5+4 را به آن ها داده اند و اخیرا نیزاعضای شورای شهر تذکر جدی از تریبون نمازجمعه دریافت کرده اند. اختلافاتی که در آن هرکس نظر خود را حق می داند، اما واقعیت، حکایت از متضرر شدن مردم شهرستان آباده در این میان دارد.

     چندی پیش به رغم فشارهایی از سوی تیم 5 نفره شورای شهر برای تغییر هیات مدیره معدن، شهردار آباده با برگزاری مجمع عمومی عادی، زیر بار این تغییر نرفت و دست به ترکیب این هیات نزد. روز گذشته اما با تقدیم استعفای دو تن از اعضای هیات مدیره، پرده از اختلاف بین اعضای هیات مدیره و چهار مخالف تغییر در شورا شهر کنار رفت،خبری که ابتدا ضد و نقیض و به نقل منتشر شده بود.

     حجت الاسلام سعید جعفری عضو هیات مدیره بزرگترین معدن خاک نسوز خاورمیانه در گفتگو با آباده نما ضمن تایید این خبر از مصاحبه اش با این رسانه در آینده ای نزدیک خبرداد و اظهار داشت که مطالبی که لازم باشد مردم بدانند را ارائه خواهد کرد.

     طی تماس هایی که با رئیس هیات مدیره معدن استقلال داشتیم، وی جوابگو نبود تا صحت و سقم این خبر را تایید کند.

     پس از برگزاری مجمع عادی خاک نسوز استقلال و کشمکش اعضای شورای شهر آباده پس از ۱۶ ماه، این اتفاق افتاده است.

     مخالفت رئیس هیات مدیره معدن در برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تغییر هیات مدیره و این تغییر رویه از سوی اعضای این هیات، حکایت از اتفاقات و جریان هایی دارد که جای سوال است.

در ادامه گفتگوی آباده نما با جعفری، وی متن استعفای خود را قرائت کرد.

     عضو سابق هیات رئیسه معدن خاک نسوز که در نکات تامل برانگیزی شرط ماندنش را همرنگ شدن با جماعت ذکر می کند و از عدم توانایی خود در احقاق حق مردم می گوید و اینکه نمی خواهد در امری ناصواب شریک باشد.

     جعفری همچنین دخالت های مکرر و اختلاف نظر ها را سد راه فعالیتش در هیات مدیره ذکر می کند و معتقد است سهامداران از کمبود ها ناراحت نیستند بلکه از تبعیض ها ناراحتند.

در ادامه متن استعفای جعفری عضو هیات مدیره بزرگترین معدن خاک نسوز خاورمیانه آمده است:

بسمه تعالی

امام موسی کاظم فرمودند: حق را بگو هرچند هلاکت در آن باشد و من آموخته ام که برای آخرت از گفتن حقایق نهراسم.

مردم شریف و فهیم آباده

سلام علیکم

     من تشنه عدالت هستم و می خواهم تا آخرین لحظه عمرم در راه برپایی عدالت و ریشه کردن ظلم مبارزه کنم حتی در این راه جان ببازم خیالی نیست.

     مسئولیت یک امانت الهی است و آمد و شد مسئولان نیز طبیعی است. در صورتی که فضای مناسب خدمت موجود باشد، شانه خالی کردن از آن نیز به بهانه عافیت طلبی صحیح نیست، اما در صورت نبود فضای مناسب خدمت یا باید خلاف میل قبلی همرنگ جماعت شد، که عین نفاق است یا مسئولیت را رها کرد و به فرموده امیر بیان امیرالمومنین علیه السلام افسار آن را بر پشتش انداخته و آن را رها کرد.

     از سوی دیگر با کمال احترام معروض می دارم پیرو توضیحات مکرر و نظر به اینکه دخالت ها، مزاحمت ها، مخالفت ها و اختلاف نظرهای مکرر، انجام وظایف محوله، ادامه مسئولیت را برای همکاران و بنده مدتی است غیر ممکن ساخته و در شرایط حاضر بخاطر اتحاد و همدلی بیشتر دوستان با یکدیگر و به رغم میل باطنی که در شورا همواره بنده را کمکی برای مجموعه معدن می دانند، بر خود وظیفه می دانم کناره گیری کنم.

     لیکن لازم است متذکر شوم سهامداران و مردم همیشه در این شرکت از کمبودها ناراحت نیستند بلکه از تبعیض ها ناراحت هستند.

     حالا که برای احقاق حق ضایع شده کاری از دستم برنمی آید، لااقل برای اجتناب از به عهده گرفتن سهمی از امحای حق و پرهیز از شائبه مشارکت در اجرای امری ناصواب، استعفای خود را از این مجموعه اعلام می دارم.

     در آخر هم لازم می دانم از تک تک سهامداران شرکت تهیه و توزیع خاک نسوز استقلال آباده و از اعضای شورای شهر و تمام کسانی که در زمان تصدیگری اینجانب کمال همکاری را داشتند، تشکر و قدردانی نمایم و اجر همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از ایزد منان خواستارم.