پتانسیل بالای منیزیت استان سیستان و بلوچستان با داشتن 7 معدن

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در طی بازدید از معدن منیزیت نصرت آباد که با حضور بهره برداران این معدن صورت پذیرفت گفت: استان سیستان و بلوچستان در زمینه ماده معدنی منیزیت پتانسیل های بالقوه ای دارد و این معدن گواهی بر این موضوع است .

به گزارش شاتا؛ «نادر میرشکار» گفت: ماده معدنی منیزیت بیشتر در استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی قرار دارد و با شناسایی ذخایر و استخراج از این معادن حتی می توان گفت سیستان و بلوچستان به عنوان قطب این ماده معدنی در کشور است .
وی افزود: اولین کارخانه فرآوری(پر عیار سازی) منیزیت در استان در این معدن قرار دارد و مهمترین کاربرد این ماده ی معدنی در صنایع نسوز در دماهای بالاتر از 1500 درجه سانتیگراد برای عایق بندی کوره های ذوب از جمله کوره های سیمان و کوره های ذوب فلزات و سایر کاربرد آن در صنایع داروسازی می باشد .
میرشکار مهمترین مساله چه در دوران تحریم و چه دوران پسا تحریم را موضوع اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولین نظام، می توانیم بگوییم یکی از راههای پیشروی به سمت اقتصاد مقاومتی معادن است که البته باید در زمینه ی فرآوری مواد معدنی نیز گام برداریم و حتی الامکان از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: این معدن نیز در همین راستا در حال فعالیت می باشد و تمامی هزینه های اکتشاف، بهره برداری،فرآوری،سرمایه گذاری در بحث تجهیز به صورت 100 درصد توسط بخش خصوصی صورت پذیرفته است و با سرمایه گذاری بیش از 20 میلیارد ریالی و نقش مهم مردم آن منطقه تاثیرات بسیاری در زمینه توسعه و اشتغال ایفا نموده است .
«ملک محمد قباد نارویی »بهره بردار این معدن منیزیت که چندی پیش نیز در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران کشور که در تهران برگزار شد به عنوان بهره بردار نمونه کشوری انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت نیز گفت: با توجه به حجم گسترده فعالیت در این زمینه در معدن منیزیت نصرت آباد متاسفانه سوخت ما به میزان قابل توجهی کاهش یافته که همین امر باعث بلا استفاده شدن بسیار زیادی از دستگاهها،ماشینهای سنگین معدنی و کاهش تولید ما گردیده است که از مسئولین شرکت نفت خواستار  توجه بیشتر به این مساله هستیم.
وی از دیگر مشکلات پیش روی  سرمایه گذاری بیشتر در این معدن را نبود زیرساختهایی از جمله راه دسترسی و برق عنوان کرد و خواستار تسهیل امور و ارائه خدمات به میزان کافی از طریق دستگاههای خدمات رسان شد.