شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در هفته دولت تعداد ۸ پروژه افتتاح می‌شود از افتتاح شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور در خراسان جنوبی خبر داد

سید نعمت‌الله حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، با اشاره به پروژه‌های هفته دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی 8 پروژه در هفته دولت در دستور کار دارد که درخواست کردیم برای 4 پروژه نخست یکی ا زمعاونان وزیر صنعت و معدن حضور یابد.

وی با بیان اینکه پروژه شرکت سیمان طبس گلشن با ظرفیت 300 هزار تن در سال در شهرستان طبس با 35 نفر اشتغال و سرمایه‌گذاری 170 میلیارد ریال افتتاح می‌شود، گفت: شرکت صنعتی معدنی کان سرام نیز با 150 هزار تن ظرفیت سالانه تولید بتن سبک در شهرستان طبس را دارد که با 55 نفر اشتغال و 207 میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: شرکت تهیه و تولید مواد نسوز کشور با ظرفیت سالانه 5 هزار نم منیزیت فیلتر شده با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال و اشتغالزایی 21 نفر نیز در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: طرح توسعه شرکت کویرتایر نیز با ظرفیت 40 هزار تن در شهرستان بیرجند و 470 نفر اشتغال و سرمایه‌گذاری 5 هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود که این تعداد پروژه با حضور یکی از معاونان وزیر و مسئولان استانی افتتاح می‌شود.

حقیقی افزود: معدن گرانیت کلاته شب در شهرستان سربیشه با ظرفیت 8 هزار تن در سال و سرمایه گذاری 7.8 میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه‌های افتتاحی هفته دولت در استان است که برای 8 نفر زمینه اشتغال فراهم می‌کند.

وی اظهار داشت: معدن سنگ چینی فیروز در شهرستان نهبندان نیز با ظرفیت 10 هزار تن تولید سنگ چینی و سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد ریال و زمینه اشتغال برای 12 نفر در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: معدن مرمریت سرخان نهبندان با ظرفیت 10 هزار تن تولید سالانه افتتاح که این پروژه برای 10 نفر اشتغالزایی دارد و با سرمایه‌گذاری 9 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

حقیقی افزود: معدن زغال سنگ چاه رخنه در شهرستان طبس با میزان تولید سالانه 40 هزار تن زغال سنگ حرارتی و سرمایه‌گذاری 55.6 میلیارد ریال افتتاح که این پروژه نیز برای 25 نفر زمینه اشتغال فراهم می‌کند.