کشف 51 میلیون تن ذخیره معدنی جدید در استان فارس

به گزارش ایرنا علیرضا جوکاری، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: این گواهینامه های اکتشاف برای مواد معدنی مس، کرومیت، سرب، روی، سیلیس، گچ و سنگ لاشه صادر شده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت:این استان با دارا بودن 500 معدن فعال شامل خاک نسوز و صنعتی، سیلیس، سنگ لاشه، مواد اولیه سیمان، مرمریت، آهک، سنگ چینی، مارن و ... دارای 2.3 میلیارد تن ذخیره قطعی مواد معدنی است.
وی اظهار کرد: این معادن با سرمایه گذاری سه هزار و 950 میلیارد ریالی برای هفت هزار و 108 نفر شغل ایجاد کرده اند و مواد معدنی آنها علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور به خارج از کشور نیز صادر می شود.
جوکاری گفت:مواد معدنی استان فارس در صنایع فولاد، ذوب آهن، آلومینیوم، صنایع نسوز و تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه انواع آجرها کاربرد دارند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: این استان در ذخایر خاک صنعتی و گچ رتبه نخست کشور و در مرمریت و سنگ تزئینی رتبه دوم را دارد که این ذخایر بیشتر خام فروشی می شود.
وی اظهار داشت:از ابتدای سال 94 تاکنون 50 میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان فارس دریافت و به خزانه دولت واریز شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال 93 بیانگر 83 درصد افزایش است.
جوکاری افزود: میزان صادرات موادمعدنی استان فارس در سه ماه نخست امسال 137 هزارتن به ارزش 13 میلیون دلار است.