گزارش برگزاری همایش و نمایشگاه  توانمندی های صنعت دیرگداز در صنعت پتروشیمی

بسمه تعالی

 

گزارش برگزاری همایش و نمایشگاه

توانمندی های صنعت دیرگداز در صنعت پتروشیمی

  • ایده اولیه برگزاری این همایش در تیرماه سال­جاری نهایی گردید و پس از تایید هیات محترم مدیره انجمن از شهریور ماه جلسات پیوسته ای با مدیران شرکت­های علاقمند به مشارکت، همچنین اساتید واجد صلاحیت علمی به منظور تعیین محورها برگزار شد. این محورها از قرار زیرند:
  1. کلیات صنعت دیرگداز

  2. دیرگدازها و دسترسی به نتایج مطلوب عملی در صنعت پتروشیمی

  3. دیرگدازها و کوره های پتروشیمی

  4. پوشش های ضد حریق

  5. کاهش اتلاف انرژی

 

  • با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت مشارکت کلیه نهادهای ذیربط پس از تایید محورها از سوی هیات محترم مدیره، جلسات منظمی با جناب آقای مهندس شیری و جناب آقای مهندس محمد یزدانی به نمایندگی از شرکت تاپیکو برگزار شد که جناب آقای مهندس بهزادی به نمایندگی از شرکت تاپیکو در ماهشهر وظیفه پیگیری درخواست­های انجمن را عهده دار شدند.

  • حسب نظر جناب مهندس شیری جلسه ای در ماهشهر و با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی (جناب آقای مهندس علی یزدانی) برگزار شد که طی آن تصمیم زمان برگزاری رویداد هفته چهارم دی ماه تعیین گردید.

  • در این بازه زمانی و همزمان کمیته اجرایی همایش نسبت به تهیه بروشور، پوستر، برنامه ریزی دعوت از مدعوین (شناسایی پتروشیمی­ها و مدیران ارشد آنها)، نهایی کردن فایل­های سخنرانی و چاپ سرکولار اقدام نمود.

  • بر اساس جلسات منظم برگزار شده با جناب آقای مهندس علی یزدانی، آقای مهندس شعری (معاون وزیرنفت و مدیر عامل وقت شرکت ملی پتروشیمی) مقدم به عنوان رییس شورای سیاست­گذاری و مدیران عامل شرکت­های تاپیکو، هلدینگ خلیج فارس، سازمان منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر، دبیر انجمن نسوز و دبیر انجمن صنفی پتروشیمی به عنوان اعضای این شورا انتخاب و موارد مطروحه در این همایش در جلسات پیوسته با ایشان نهایی گردید.

  • علی رغم علاقمندی جناب آقای مهندس شیری به مشارکت در این رویداد متاسفانه حضور ایشان در این پروژه به علت تغییر جایگاه شغلی ایشان میسر نشد که این روند اجرایی را با اختلالی جدی روبرو نمود. دامنه تغییرات سازمانی به جابجایی جناب مهندس بهزادی نیز انجامید که شرایط پیشبرد پروژه را در ماهشهر نیز به سختی دنبال گردید.

  • با توجه به سمیناری که به صورت پیش بینی نشده در دی ماه در محل سازمان برگزاری می­گردید بر اساس ابلاغ جناب مهندس علی یزدانی زمان برگزاری رویداد به بهمن ماه منتقل شد.

  • به دلایلی که ذکر پاره ای از آنها رفت، تا ابتدای بهمن انجام هماهنگی­ها با سازمان (نظیر نحوه پذیرایی، اسکان، بلیط­ها) از سوی روابط عمومی سازمان به کندی پیش­ رفت که به همین دلیل دبیر انجمن و دبیر اجرایی همایش طی سفری به ماهشهر مراتب را با مدیرعامل محترم سازمان بررسی و اقدامات اجرایی بلافاصله با قبول بخش های بیشتری از مسوولیت از سوی ایشان ،ادامه یافت.

  • طبق  مصوبات جلسه فوق قرار شد دعوت از پتروشیمی­ها بر اساس عضویت در هلدینگ خلیج فارس و تاپیکو و سایر غیر اعضای این دو هلدینگ به ترتیب با امضای آقایان مهندس نژادسلیم (مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس)، مهندس امیرشقاقی (مدیرعامل هلدینگ تاپیکو) و مهندس علی یزدانی به همراه امضای دبیر انجمن انجام گردد.

  • از آنجا که از زمان نهایی شدن این رویداد در ابتدای بهمن تا زمان برگزاری آن تنها سه هفته برای اطلاع رسانی زمان مفید وجود داشت تمامی کمیته اجرایی همایش برای دعوت از جامعه هدف به صورت مکتوب، الکترونیکی و پستی اقدام نمودند.

  • تعداد مجتمع ها و طرح های پتروشیمی­های دعوت شده در این رویداد حدود 90 مجموعه بودند که از هر سه طریق مذکور برای مشارکت در این رویداد از ایشان دعوت به عمل آمد.

  • لازم به ذکر است حضور در این رویداد برای سه نفر از هر پتروشیمی به صورت رایگان در نظر گرفته شده بود.

  • همزمان نهایی نمودن غرفه­ها (با توجه به کاهش 30 متر مربعی فضای نمایشگاهی) به همراه عقد قرارداد با پیمانکار غرفه بندی و نیز هماهنگی با غرفه داران انجام شد (بدلیل مضیقه منطقه، غرفه ساز از تهران به ماهشهر آمد).

  • از آنجا که در برنامه افتتاحیه این رویداد سخنرانی جناب مهندس شعری مقدم گنجانده شده بود و یک هفته پیش از برگزاری رویداد مدیرعامل شرکت پتروشیمی تغییر نمود، مکاتبات فشرده به منظور دعوت از نماینده شرکت ملی پتروشیمی و نیز سایر مدیران ارشد پتروشیمی­ها انجام شد که نهایتا جناب مهندس بساق زاده در جلسه افتتاحیه رویداد سخنرانی نمودند.

 

  • سخنران روز افتتاحیه از قرار زیر بودند:

  1. جناب مهندس دشتی رییس پتروشیمی رازی

  2. جناب مهندس امیری رییس پتروشیمی بندر امام

  3. جناب مهندس یزدانی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی

  4. جناب مهندس بساق زاده مدیر کنترل تولید شرکت ملی پتروشیمی

  5. جناب مهندس زاویه دبیر انجمن صنفی

 

  • ارائه دهندگان پنل های این رویداد به ترتیب حروف الفبا:

  1. جناب مهندس شاهرخ حسن پور

  2. جناب مهندس سیروس روشنفکر

  3. جناب مهندس  زاویه

  4. جناب مهندس سرپولکی

  5. جناب مهندس سیدحسن زاده (نماینده ایشان سخنرانی را ارایه نمودند)

  6.  جناب مهندس شایگان نیا

  7. جناب مهندس کهباسی

  8. جناب مهندس مبلغ

  9. جناب مهندس نادرپور

 

  • حامیان این همایش از قرار زیر بودند:

  1. صنایع دیرگداز آمل

  2. فرآورده های نسوز آذر

  3. فرآورده های نسوز آذرخش

  4. فرآورده های نسوز آذرشهاب تبریز

  5. گیلان میکا

 

  • همچنین غیر از حامیان محترم، شرکت های زیر نیز در بخش نمایشگاه این رویداد حضور داشتند:

  1. پویندگان صنعت آریا

  2. فرانسوز یزد

  3. تولیدی و مهندسی نسوزین

  4. فرآورده های نسوز آذرشید پارس

  5. آرمان صنعت آذر مهر

  6. فرآورده های نسوز راه صنعت

  7. فرآورده های نسوز ایران

  8. فرآورده های نسوز مهرگداز

  9. الیاف سرامیک سپید

  10. آمل کربوراندم

 

  • در این رویداد و  علی رغم زمان بسیار کم برای اطلاع رسانی قریب به 80 تن از مدیران و کارشناسان ارشد در روز اول به همراه نزدیک به 45 تن مدیران و کارشناسان صنعت نسوز حضور داشتند. اسامی این افراد به همراه جایگاه و اطلاعات تماسی ایشان به ضمیمه تقدیم گردیده است.

  • مدیران و کارشناسان حاضر از صنعت پتروشیمی از بیش 31 شرکت در این رویداد حضور به هم رسانیده بودند که اسامی این پتروشیمی­ها نیز ارائه شده است.

  • این رویداد دارای انعکاسی شایسته در رسانه های جمعی داشت که لینک برخی از خبرهای منتشر شده از آن در سایت انجمن قابل دسترسی است.

  • بر اساس نظر سنجی انجام شده از مخاطبین این رویداد از صنعت پتروشیمی، موارد مطرح شده در آن جذاب و جدید ارزیابی شده و علاقمندی به ادامه برگزاری این رویداد در اکثر نظرات منعکس گردیده است.

  • از جمله مهمترین دستاوردهای ارزشمند این رویداد، نهایی شدن تشکیل "دبیرخانه دائمی همکاری­های صنعت نسوز و صنعت پتروشیمی" بود که جزییات آن در پنل اختتامیه و از سوی جناب آقای مهندس یزدانی مطرح گردید. این دبیرخانه وظیفه جمع ­آوری نیازها و نیز دسته بندی توانمندی­ها به منظور ارتباط مستقیم و موثر این دو صنف را بر عهده خواهد داشت و اعضای آن از سوی کارگروهی متشکل از افراد معرفی شده از طرف شورای سیاستگذاری تعیین خواهند شد.

  • نخستین همایش و نمایشگاه توانمندی­های صنعت دیرگداز در صنعت پتروشیمی در ساعت 9:30 روز 27 بهمن آغاز و در ساعت 14 روز 28 بهمن سال 94 به کار خود پایان داد.

جهت دریافت لیست حاضرین همایش کلیلک بفرمایید.